دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات

دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات



بر اساس گزارش های جهانی  تنها در صنایع تولیدی  هزینه تولید از دست رفته به دلیل توقف های برنامه ریزی نشده بیش از 50 میلیارد دلار در سال بوده است. داده های شرکت های کلاس جهانی نشان می دهد که پس از پیاده سازی موفق سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات، شاخص OEE  در این شرکت ها به حدود  90% افزایش پیدا کرده و کاهش 11 درصدی هزینه نگهداری و تعمیرات را در هر سال تجربه کرده اند. اما چطور این شرکت ها به موفقیت دست پیدا می کنند؟


اهداف دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته

درک اصول و مبانی نگهداری‌وتعمیرات و آشنایی با رویکردهای مورد استفاده در بهترین‌های کلاس جهانی


مخاطبان این دوره چه اشخاصی هستند؟

    • مدیران و کارشناسان ارشد سازمان ها و بنگاه های صنعتی
    • مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات
    • کارشناسان و مسئولان برنامه‌ریزی تعمیرات
    • روسای کارخانجات تولیدی و صنعتی
    • مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل، ساختمان و ارگان‌های نظامی
    • مدیران و کارشناسان واحد‌های پشتیبانی و تدارکات و خرید
    • مدیران و کارشناسان واحدهای ایمنی و محیط زیست

محتوای دوره مقدماتی:

آشنایی با اصول و ضروریات نگهداری‌وتعمیرات؛

تغییر انتظارات از نگهداری‌وتعمیرات؛

معرفی هرم تعالی آپتایم (جان کمبل) با نگاه بر ضروریات؛

آشنایی با موضوع مراقبت‌های پایه؛

بررسی کامل الگوهای خرابی؛

تاکتیک‌های نگهداری‌وتعمیرات پیش‌کنشی، شامل:

  • نگهداری‌وتعمیرات پیشگیرانه، و
  • نگهداری‌وتعمیرات پیش‌بینانه.

آشنایی با سایر تاکتیک‌های معمول در نگهداری‌وتعمیرات، شامل:

  • بازبینی کارکردی، و
  • کارکرد تا خرابی.

آشنایی با مدیریت فعالیت‌های نگهداری‌وتعمیرات؛

چرخۀ مدیریت فعالیت‌ها؛

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و گردش، از درخواست کار تا دستور کار؛

آشنایی با برنامۀ کار استاندارد در مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته

آشنایی با رویکرد چرخۀ عمر، مدیریت مواد و قطعات یدکی، مدیریت شاخص‌های ارزیابی عملکرد.

محتوای نگهداری و تعمیرات پیشرفته:

مروری بر ضروریات و تعالی در نگهداری‌وتعمیرات؛

تغییر انتظارات از مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته ؛

معرفی هرم تعالی آپتایم (جان کمبل)، ضروریات نگهداری‌وتعمیرات و مسیر تعالی؛

مروری بر الگوهای خرابی؛

آشنایی با روش‌های آنالیز ساختاریافته:

  • RCM، MTA، CPR و جایگاهشان در چرخۀ مدیریت نگهداری‌وتعمیرات؛
  • آنالیز علل ریشه‌ای (RCA)؛

مروری بر چرخۀ مدیریت فعالیت‌های نگهداری‌وتعمیرات؛

مروری بر شاخص‌های کلیدی و مؤثر عملکرد در مدیریت دستور کار؛

کاربرد و محاسبات مربوط به شاخص‌های نگهداشت‌پذیری، قابلیت‌اطمینان، دسترس‌پذیری و OEE و آشنایی با برخی شاخص‌های کاربردی دیگر؛

اصول 5S و ارتباط آن با مفاهیم بهبود مستمر؛ و

آشنایی با نگهداری‌وتعمیرات مبتنی بر شواهد (Evidence-Based Maintenance).


محتوای دوره پیشرفته:

مروری بر ضروریات و تعالی در نگهداری‌وتعمیرات؛

تغییر انتظارات از مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته ؛

معرفی هرم تعالی آپتایم (جان کمبل)، ضروریات نگهداری‌وتعمیرات و مسیر تعالی؛

مروری بر الگوهای خرابی؛

آشنایی با روش‌های آنالیز ساختاریافته:

  • RCM، MTA، CPR و جایگاهشان در چرخۀ مدیریت نگهداری‌وتعمیرات؛
  • آنالیز علل ریشه‌ای (RCA)؛

مروری بر چرخۀ مدیریت فعالیت‌های نگهداری‌وتعمیرات؛

مروری بر شاخص‌های کلیدی و مؤثر عملکرد در مدیریت دستور کار؛

کاربرد و محاسبات مربوط به شاخص‌های نگهداشت‌پذیری، قابلیت‌اطمینان، دسترس‌پذیری و OEE و آشنایی با برخی شاخص‌های کاربردی دیگر؛

اصول 5S و ارتباط آن با مفاهیم بهبود مستمر؛ و

آشنایی با نگهداری‌وتعمیرات مبتنی بر شواهد (Evidence-Based Maintenance).


    • مشخصات دوره

      تاریخ

      طول دوره

      ظرفیت

      مدت زمان

      2 روز

      10 نفر

      16 ساعت


** این دوره به صورت درون سازمانی نیز برگزار میگردد**

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام، با  کارشناسان ما تماس بگیرید.