بدون شک یکی از چالشهای صنایع و سازمانها تعاملات بین واحدهای درگیر در سازمان به خصوص واحدهای نگهداشت و بهره برداری است. سازمانها همواره به دنبال افزایش بهرهوری تعاملات افراد در سازمانهای خود هستند. به همین منظور شرکت در دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر (TPM) که با همکاری شرکت بین المللی پمکو و گروه پژوهشی صنعتی آریانا برگزار میشود، یکی از راهکارهای افزایش سطح کار تیمی در سازمان است. TPM یک فرهنگ جامع است که از طریق درگیر کردن تمامی افرادی که (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) به نحوی با تجهیزات سازمان درارتباط اند، سعی در افزایش مسئولیت پذیری و کاهش ضایعات (اتلاف های زمانی، کاهش کیفیت و…) دارد.
همانطور که پیشتر گفته شد آموزش TPM رویکردی است که کل افراد سازمان را درگیر میکند بنابراین هدف آن نیز روی کل سازمان تاثیر میگذارد.
منظور از کلمه Total در Total Productive Maintenance در واقع به سه مفهموم اشاره میکند:
اجرای درست و به موقع TPM در سازمان میتواند منافع زیر را برای سازمان به ارمغان بیاورد:
شرکتکنندگان در این دوره پس از آشنایی با پیشینۀ مدیریت نگهداری و تعمیرات، با مفاهیم پایۀ نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر آشنا خواهند شد. همچنین گامهای اجرای TPM در سازمان را فرا خواهند گرفت و در هر مرحله، مشکلات و موانع عملی و راهکارهای آزمودهشدۀ موفق و ناموفق در خصوص هر مشکل را ملاحظه خواهند کرد.
در دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر، شاخصهای سنجش اثربخشی TPM و مهمترین آنها، یعنی OEE، معرفی خواهد شد و در خصوص شاخص OEE دستورالعمل کاملی ارائه میشود.
نتایج و پیامدهای اجرای TPM در سازمان و دستاوردهای شرکتهای موفق در پیادهسازی این سیستم و همچنین جایزۀ TPM و فرایند برگزاری آن توسط مؤسسۀ نگهداری و تعمیرات ژاپن از دیگر مطالب خواهد بود.
تاریخ |
طول دوره |
ظرفیت |
مدت زمان |
– |
2 روز |
10 نفر |
16 ساعت |
این دوره به صورت درون سازمانی نیز برگزار می گردد