فضای رقابتی اقتصاد، نوآوری و کارآفرینی این درک را در مدیران به وجود آورده است که «تغییر ضرورتی انکارناپذیر است». این تغییر می تواند برای کوچک سازی سازمان ها، تغییر ساختار یا به کارگیری فناوری های جدید باشد. اما فرآیند تغییر باید به چه شکل باشد؟ تغییر را باید چگونه در سازمان ایجاد کرد و کارکنان را واداشت تا مفاهیم تازه را به کار بگیرند، با ساختار تازه کنار بیایند یا از سامانه های بهره ور و مدرن به جای روش های سنتی بهره بگیرند؟
این اما همۀ ماجرا نیست. اگر سری به مقاله های نشریه های معتبری چون مجلۀ کسب وکار هاروارد، فوربز و… بزنید، با آمار و ارقام ناامیدکنندهای دربارۀ پروژههای تغییر مواجه میشوید: نزدیک به 70 درصد مدیران سازمان ها درک درستی از پروژه تغییر ندارند و نزدیک به همین آمار از پروژه های تغییر در سازمان هایشان با شکست روبه رو میشوند. این ها همه نشان از اهمیت و حساسیت پروژه های تغییر در سازمان ها دارد.
کتاب بهبود نگهداشت و قابلیت اطمینان از طریق تغییر فرهنگی که در شرکت بین المللی پمکو ترجمه شده است، با بهرهگیری از جدیدترین پژوهشهای مرتبط با مدیریت تغییر، در ارتقای واحد نگهداری و تعمیرات سازمان عصای دست شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت تغییرات در سازمان کلیک نمایید.
بهبود نگهداشت و قابلیت اطمینان از طریق تغییر فرهنگی، استفان توماس، ترجمۀ سارا بانکی، علی زواشکیانی و محسن ربیعی، تهران: آریاناقلم، 1394.