با انجام صحیح تعمیر و نگهداری توربین ها از هزینه‌های خود بکاهید!

تعمیر و نگهداری توربین ها

انرژی الکترونیکی در مدت دو قرن، به بخش ضروری از زندگی مدرن و جزئی غیر قابل حدف از فعالیت صنایع تبدیل شده است. حتی توقف موقتی تولید و انتقال جریان برق می‌­تواند منجر به هرج و مرج نسبی، ضررهای مالی و از بین رفتن احتمالی جان عده­‌ای شود. توربین­‌ها به عنوان بازوان اصلی تامین­ کننده این قدرت عظیم از جایگاه ویژه‌­ای در صنعت تولید انرژی برق برخوردار هستند. لذا به کارگیری رویکردی جامع برای تعمیر و نگهداری توربین ها جهت جلوگیری از خواب این تجهیزات از اهمیت به سزایی برخوردار است. با نگاه به بازار توربین ­ها می‌­توان بیش از پیش به نقش آفرینی وسیع آن­‌ها پی ­برد. بر طبق گزارش‌­های منتشر شده از بازارهای مالی تا سال 2019، به ترتیب توربین­‌های بادی با 50 میلیارد دلار و توربین­‌های گازی با 19.6 میلیارد دلار بیشترین سهم را در این بازار به خود اختصاص داده‌­اند. همچنین توربین‌­های بخار و آبی سهم بازار 24.1 و 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.


تعمیر و نگهداری توربین ها

در طول دهه­‌های گذشته، استراتژی­‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری توربین ها دستخوش تغییر شده است. این تغییرات در دو بخش قابل بررسی است. نگاه جدید به دارایی ‌های فیزیکی به عنوان اولین عامل تاثیرگذار در دگرگون شدن فرآیند تعمیر و نگهداری توربین ها مطرح است. عامل دیگر ازجنس فنی و در طراحی توربین­‌ها نهفته است. ساختار توربین­‌ها در سال­‌های اخیر پیچیده‌­تر و از ظرافیت بیشتری برخوردار شده است. این تغییرات فنی، دانش فنی کافی و نیز بازرسی­‌های دوره‌­ای بیشتر و با فاصله زمانی کمتر را برای حفظ کارکردهای تجهیز در طول چرخه عمرش می‌­طلبد. لذا آشنایی بیش­تر با ساختار و عملکرد آن‌­ها می‌­تواند در بهبود تعمیر و نگهداری توربین ­ها و همچنین انجام بهتر و موثرتر بازرسی­‌ها ایفای نقش کند. از طرف دیگر بعد مالی خرابی این تجهیز، مهر تایید بر ضرورت توجه به این موضوع و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت افزایش اثربخشی فرآیند نگهداری و تعمیرات این تجهیزات ارزشمند می‌­زند. در راستای اهمیت تعمیر و نگهداری توربین ها در این نوشتار سعی شده با تمرکز بر بخش فنی، ساختار و عملکرد این تجهیزات بررسی شود و همچنین ملاحظات تعمیر و نگهداری توربین ها مورد توجه ویژه قرار بگیرد.


معرفی ساختار و عملکرد توربین­ ها

توربین ‌­ها تجهیزاتی هستند که انرژی جنبشی برخی از سیالات را به حرکت چرخشی تبدیل می­‌کنند. این دستگاه­‌ها عموما در تولید برق و سیستم‌­های پیشرانه مورد استفاده قرار می­‌گیرند و به عنوان نوعی موتور دسته­ بندی می‌­شوند. در یک توربین، انرژی جنبشی سیال ورودی، به پره­‌ها منتقل شده و باعث چرخش آن‌­ها می‌­شوند.

در موتورهای مجهز به توربین سوخت و هوا در فشار و درجه حرارت بالا واکنش نشان می‌­دهند و انرژی جنبشی فرآورده‌­های این واکنش، پره­‌های توربین را به چرخش در می­‌آورد. توربین­‌ها بر اساس چرخه ترمودینامیکی برایتون کار می­‌کنند. در این چرخه، هوای اتمسفر فشرده، گرم و دوباره منبسط می‌­شود.

توربین­‌ها را می‌­توان براساس سیالات مورد استفاده در چهار دسته کلی آب، بخار، گاز و باد قرار داد. اگرچه که توربین­‌ها اصول یکسانی از نظر عملکردی دارند اما طراحی هر یک از انواع آن ممکن است با انواع دیگر متفاوت باشد.


توربین بخار

بیشترین میزان انرژی الکتریکی توسط توربین­‌های بخار متصل به ژنراتورهای الکتریکی تامین می­‌شود. با استفاده از سوخت فسیلی یا انرژی اتمی آب به بخار تبدیل شده و این بخار یک توربین را به چرخش در می آورد، چرخش توربین از طریق یک شفت به ژنراتور منتقل شده و جریان برق در ژنراتور تولید می‌شود. این نوع توربین نسبت به سایر توربین­‌ها فضا، روغن­کاری، ارتعاش و هزینه نگهداری کمتری دارند. حجم بخار جاری در هر نقطه از دستگاه در تمام بارها بدون تغیر باقی می­‌ماند. تغییر فشار باعث تغییر در بار مورد تقاضا می­‌شود. رابطه بار و بخار یک رابطه خطی است که در شکل قابل مشاهده است.


 رابطه بار و بخار در توربین بخار


در توربین بخار فشارهای ورودی و خروجی و دمای مربوط به آن‌­ها انرژی موجود در توربین را تعیین می­‌کنند. برای آزاد کردن انرژی درون توربین، بخار از یک سری محفظه ثابت یا متحرک و تیغه­‌ها عبور می­‌کند. در نتیجه این عمل فشار کاهش می‌­یابد. در یک توربین تک مرحله­‌ای یک مجموعه تازل در کنار تیغه­‌های روتور انرژی بخار را به انرژی جنبشی تبدیل می­‌کنند. انرژی تولیدی به صورت ضربه­‌ای یا واکنشی شافت را به حرکت درآورده و نیرو تولید می­‌شود. در نوع ضربه‌­ای فرآیند کامل انبساط بخار در درجه اول انجام می­‌شود­ و در نازل­‌های ثابت انرژی جنبشی به مکانیکی تبدیل می‌­شود. افت فشار در این نوع در تیغه­‌های توربین اتفاق می‌­افتد.

توربین بخار واکنشی متشکل از تیغه­‌های ثابت و متحرکی است که در آن تیغه­‌های ثابت نقش نازل را ایفا می­‌کنند.


ملاحظات تعمیر و نگهداری توربین­ های بخار

امر تعمیر و نگهداری توربین ­های بخار امروزی به دلیل پیچیده‌­تر شدن، توجه بیشتری را می­‌طلبد. بازرسی­‌های دوره‌­ای منظم‌تری برای جلوگیری از خرابی آن­‌ها لازم است. ابعاد فنی بخش جدای ناپذیر برنامه‌­های تعمیر و نگهداری توربین ­های بخار است. ورود بخار و رطوبت به محفظه یاتاقان­‌ها توربین خرابی زودرس آن­‌ها را به همراه دارد. به همین جهت باید این قطعات به درستی روغن کاری شوند. همچنین یاتاقان­‌ها در معرض دمای بالا و بارهای تکانشی گذرا قرار دارند و لازم است بازرسی­‌های پیوست‌ه­ای برای جلوگیری از خرابی آن­‌ها انجام شود. نکته دیگر در بخش فنی تعمیر و نگهداری توربین­ های بخار، آلودگی است. آلودگی در کنار روغن کاری نامناسب و همچنین مشکل در خروج بخار از کنار بست­‌های شافت می‌­تواند با خرابی زود هنگام بلبرینگ­‌ها همراه باشد. برای چلوگیری از این اتفاق از بست­‌های تو در تو استفاده می‌­شود که از نفوذ بخار جلوگیری می­‌کند.

جدول زیر خرابی­‌های رایج این نوع توربین و دلایل بروز آن را به طور موجز دسته‌­بندی و تشریح می­‌کند. آشنایی با این خرابی­‌ها و عوامل رخ داد آن­‌ها در انجام صحیح تعمیر و نگهداری توربین­ های بخار بسیار راهگشاست.




 خرابی ناشی از خستگی جریان برگشتی کندانسور


توربین ­­های گازی

در توربین­‌های گازی، گاز نقش سیال را برای چرخاندن ایفا می­‌کنند. بیشتر موتورهای توربین گازی شامل حداقل یک کمپرسور، محفظه احتراق و توربین هستند. این­ مجموعه به عنوان یک حرکت­ دهنده اصلی در یک چرخه به اصطلاح بازعمل می­‌کنند، که در آن هوا از جو گرفته می‌­شود و محصولات احتراق در نهایت دوباره به جو باز می­‌گردد. عملکرد موفقیت آمیز به یکپارچه‌سازی کل دستگاه بستگی دارد لذا مهم است که کل دستگاه را به عنوان یک موتور درون­سوز در نظر بگیریم تا توربین به تنهایی. به همین دلیل توربین­‌های گازی در موتورهای احتراق داخلی مورد استفاده قرار می­‌گیرند. یکی از کاربردهای رایج توربین­‌های گازی استفاده در موتورهای جت است. در این نوع توربین­‌ها هوای فشرده شده با سوخت مخلوط می‌­شود. هنگامی که شعله‌­ور شد، سریعا منبسط و به داخل توربین رانده می­‌شود و آن را به چرخش در می‌­آورد. در تصویر زیر عملکرد توربین گازی را می‌­بینید.



 نحوه عملکرد توربین در موتور گرمایی


ملاحظات تعمیر و نگهداری توربین ­های گازی

تعمیر و نگهداری توربین­ های گازی را از دو جهت می‌­توان بررسی کرد. گام اولیه در تعمیر و نگهداری این نوع توربین ها در نظر گرفتن برنامه‌­ای برای سرویس و نگهداری است که موارد زیر بطور ویژه در آن لحاظ شده است:

  • مسیر ترمودینامیکی گاز به صورت منظم و کامل چک شود.
  • لرزش و بی ثباتی توربین به سرعت شناسایی شود.
  • شرایط روانکار و سیستم روانکاری به صورت منظم بازدید و پایش شود.
  • پارامترهایی برای نظارت آنلاین بر تجهیز تعریف شود.
  • فعالیت‌­های بازرسی برنامه ­ریزی شده برای تمامی اجزاء درنظر گرفته شود.

در سمت دیگر تعمیر و نگهداری توربین­ های گازی توجه به مشکلات متداولی است که برای این تجهیز رخ می‌­دهد. باید به این نکته توجه کرد که شناسایی درست خرابی می‌­تواند تسهیل کننده این مهم باشد. فیلتراسیون مناسب نقش کلیدی در جلوگیری از خرابی­‌های بلقوه این تجهیز دارند. عدم فیلتراسیون مناسب باعث می‌­شود تا رسوبات مختلفی بر روی تیغه­‌ها و سایر اجزای توربین قرار بگیرد. این اتفاق می‌­تواند منجر به افت عملکرد، خردگی و نیز خرابی اجزا شود. لذا استفاده از فیلتر مناسب در تسهیل امر تعمیر و نگهداری توربین­ های گازی بسیار ضرورت دارد. گاهی در این نوع توربین به علت عدم فیلتراسیون درست ذرات وارد شده به توربین، به جای اینکه به سطوح بچسبند، به آن برخورد کرده و باعث فرسایش می‌­شوند. این فرسایش می­‌تواند در هر دو لبه جلو و عقب ایرفویل رخ دهد. این اتفاق می‌­تواند عملکرد صحیح توربین را مختل نماید.

سایش یکی از مشکلات رایجی است که باید در تعمیر و نگهداری توربین­ های گازی مورد توجه قرارداد. فرسایش به دلیل تماس سطوح متحرک به سطوح ثابت ایجاد می ­شود. این اتفاق در توربین ­های گازی می‌­تواند به دلایل مختلفی مانند تنظیم نادرست، اصطکاک یاتاقان­‌ها، خزش حرارتی و عدم تغییر جهت در اجزا رخ دهد. ایجاد سایش مانند خردگی می‌­تواند باعث خروج روتورها از تراز خود و متعاقب آن افزایش لرزش و ایجاد فشار بیشتر بر یاتاقان­‌ها و خرابی آن­‌ها و سایر قطعات شود.

خستگی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که باید در تعمیر و نگهداری توربین‌­های گازی مورد توجه قرار گیرد. خستگی به دلیل گرمای شدید تیغه­‌های توربین رخ می­‌دهد. عوامل زیادی می‌­تواند در این رخداد نقش داشته باشد، رسوبات و خوردگی، مشکلات احتراق و جریان هوا که باعث افت دما می‌­شود، ارتعاش بیش از حد و عدم کنترل تنش گرمایی در هنگام راه­ اندازی و خاموشی از دلایل ایجاد خستگی در توربین­ های گازی است. خستگی منجر به ایجاد خرابی­‌های اساسی در پره‌­ها و متعاقب آن یاتاقان­‌ها می­‌شود. لذا لازم است که در برنامه تعمیر و نگهداری توربین ­های گازی انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از وقوع این مشکلات متداول برنامه­ ریزی شود.



نشت روغن در توربین گازی


توربین­ های بادی

توربین­‌های بادی به عنوان جانشینان آسیاب­‌های بادی، بر یک اصل ساده استوار هستند و با استفاده از باد، برق تولید می‌­کنند. باد پره­‌های پروانه توربین را به دور یک روتور می­‌چرخاند که باعث چرخش ژنراتور می­‌شود و درنهایت برق تولید می­‌گردد. به طور دقیق‌­تر، توربین بادی با استفاده از نیروی آیرودینامیکی از تیغه­‌های روتور که مانند بال هواپیما یا تیغه روتور هلیکوپتر کار می­‌کنند، انرژی باد را به برق تبدیل می­‌کنند. وقتی باد از روی تیغه عبور می­‌کند، فشار هوا در یک طرف تیغه کاهش می­‌یابد. اختلاف فشار هوا در دو طرف تیغه باعث بالا رفتن و کشیدن می‌­شود. نیروی بالابرنده از کشیدن بیشتر است و این باعث چرخش روتور می‌­شود. روتور به طور مستقیم یا از طریق یک شافت و تعدادی چرخ دنده به ژنراتور متصل می‌­شود و جریان برق تولید می­‌گردد.

توربین­‌های بادی براساس محور چرخش در دو نوع محور افقی (HAWTs) و محور عمودی (VAWTs) دسته­ بندی می‌­شوند. در نوع افقی، محور چرخش به صورت افقی با زمین و تقریبا موازی با جریان باد قرار دارد. توربین­‌های بادی محور افقی عمدتا براساس اصل بالابر کار می­‌کنند و همانطور که پیش‌­تر گفته شد پره­‌های روتور را به چرخش در می­‌آورند. در نوع دیگر این توربین­‌ها محور چرخش عمود بر زمین و جهت باد است. این مدل هم مانند همتای خود توربین بادی محور افقی کار می­‌کند با این تفاوت که نسبت به آن برتری‌­هایی دارد. یکی از مهم‌ترین امتیازات این نوع توربین این است که باد را می­‌توان از هر جهت دریافت نماید. همچنین به علت قرارگیری جعبه دنده و ژنراتور در نزدیکی زمین، سازه برجی ساده ­تر و تعمیر و نگهداری آن راحت­‌تر است.



توربین بادی محور افقی


توربین بادی محور عمودی


ملاحظات تعمیر و نگهداری توربین ­های بادی

تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی به دلیل سادگی در طراحی نسبت به سایر انواع توربین راحت­‌تر صورت می­‌پذیرد. آنچه که تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی را با چالش روبرو می­‌کند، محل قرارگیری آن­‌ها می‌­باشد. به همین دلیل انجام بازرسی‌­های دوره­‌ای و اجرای راهبردهای عملیاتی تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی با دشواری همراه است. همانطور که پیش‌­تر گفته شد توربین­ های بادی از سه بخش اصلی پره‌­ها، جعبه دنده و ژنراتور تشکیل شده است. معمولا خرابی در این توربین­‌ها به سه بخش مورد اشاره، باز می­‌گردد. لذا آگاهی از خرابی­‌های رایج این سه بخش در امر تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی کمک کننده است. خرابی پره­ ها از پرتکرارترین عیوب است که باید در امر تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی به آن توجه کرد.

برای افزایش تولید انرژی پره­‌های توربین بادی را بزرگ‌تر طراحی می­‌کنند. این اتفاق افزایش فشار به آن­‌ها را به دنبال دارد. معمولا مشکلات آن­‌ها مربوط به اتصالات، خرابی مفصل، شکاف و ترک در الیاف و فرسایش پره­‌ها است. این خرابی‌­ها به دلایل مختلفی از جمله ضربه اشعه نور، خرابی تنظیم کننده قدرت، آسیب توسط اشیای خارجی و طراحی ضعیف می­‌باشد. خرابی ژنراتور توربین­ های بادی به دلایل مختلفی همچون افزایش بارگیری، شدت آب و هوا، خرابی الکتریکی یا مکانیکی بلبرینگ­‌ها، لرزش بیش از حد، بی­نظمی ولتاژ و خرابی سیستم خنک کننده رخ دهد.

برای جلوگیری از خرابی ژنراتور باید بازرسی‌­های دوره‌­ای مربوط به تعمیر و نگهداری توربین­ های بادی را با دقت بالایی انجام داد. خرابی جعبه ­دنده ­ها به عنوان آخرین خرابی رایج مطرح است. با این که این قطعات برای شرایط سخت عملیاتی طراحی شده اند اما به علت عدم توجه کافی به امر تعمیر و نگهداری توربین ­های بادی به طور مثال سالانه حدود 1200 مورد در آمریکا خراب می‌­شوند. بیشترین خرابی این نوع توربین در بلبرینگ­‌ها و چرخ دنده ها اتفاق می­‌افتد. از عوامل رخ داد این خرابی‌­ها می‌­توان به روانکاری کثیف یا آلوده به آب، تنظیم نامناسب، نوسانات دمایی، نگهداری و سرویس دهی نامناسب و بارهای گذرا که منجر به شتاب‌­های ناگهانی می‌­شوند، اشاره کرد.

در هر یک از المان­‌هایی که بدان اشاره شد، می‌­تواند توقف فعالیت توربین را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این رخ داد لازم است پیوسته بر عملکرد این سه بخش مطابق با راهبردهای تعمیر و نگهداری توربین ­های بادی نظارت کرد و سرویس‌های دوره‌­ای را دقیق‌­تر انجام داد.



خرابی پره ها و ژنراتور توربین بادی


توربین آب

یک توربین آب از انرژی بالقوه حاصل از اختلاف ارتفاع بین مخزن آب بالادست و سطح آب خروجی توربین استفاده می­کند تا انرژی مکانیکی تولید شود. توربین­‌های آب جانشین مدرن چرخ­‌های آبی هستند که می‌­توانند در دو دسته کلی واکنشی و ضربه­‌ای قرار گیرند. نوع توربین نحوه چرخش Runner آن توسط آب را تعیین می­‌کنند. یک توربین واکنشی از اثر ترکیبی فشار و آب نیرو می­‌گیرد. Runner به جای برخورد به هر یک از آن­‌ها مستقیما در جریان آب روی پره­‌ها قرار می­‌گیرد. توربین­‌های واکنشی در مقایسه با توربین­‌های ضربه‌­ای برای مکان­‌های با شیب منفی و جریان بالاتر استفاده می­‌شوند. در مقابل توربین­‌های ضربه‌­ای از سرعت آب برای حرکت رانر استفاده می­‌کند. جریان آب به هر تیغه رانر برخورد می­‌کند. در سمت پایین توربین مکش وجود ندارد و آب پس از برخورد به رانر از پایین محفظه توربین خارج می‌­شود. توربین‌­های واکنشی در سه تیپ پره­‌ای، فرانسیس و کنتیک وجو دارند.

یک توربین پروانه‌­ای به طور کلی دارای یک رانر با سه تا شش پره است که در آن آب به طور مداوم با پره­‌ها در تماس است. فشار در این توربین ثابت است و سرعت پره­‌های می­‌تواند متغیر باشد. اجزای اصلی این توربین علاوه بر رانر، المان اسکرول، دروازه­‌های ویکت و لوله کشش است. توربین­‌های پره‌­ای به چند دسته تقسیم می­‌شوند. نوع اول توربین محفظه­‌ای یا لامپی است که در آن توربین و ژنراتور در یک واحد پک شده است و مستقیما در جریان آب قرار می­‌گیرد. در نوع دیگر که استرافلو نامیده می‌­شود، ژنراتور مستقیما به توربین متصل می­‌شود. مدل لوله‌­ای بدین شکل است که  لوله قبل یا بعد از رانر خم می‌­شود و امکان اتصال مستقیم به ژتراتور را فراهم می­‌کند. در آخرین مدل از این دسته توربین کاپلان قرار دارد که در آن تیغه­‌ها و دروازه­‌های ویکت قابل تنظیم هستند.

توربین­‌های فرانسیس دارای یک رانر یا تیغه­‌های ثابت است که تعداد آن­‌ها معمولا 9 یا بیشتر می‌­باشد. در این مدل آب در بالای رانر قرار دارد و با  ریزش آب باعث جرخش می­‌شود. اجزای اصلی این توربین مشابه توربین پره­‌ای است. آخرین مدل از توربین­‌های آبی واکنشی، توربین کینتیک است که بیشتر از انرژی بلقوه ، انرژی جنبشی تولید می­‌کند. این نوع توربین در رودخانه‌­ها، کانال و آب­‌های جزر و مدی کار می­‌کنند.

توربین­ های ضربه­‌ای در دو نوع پلتون و جریان متقاطع دسته ­بندی می‌­شوند. یک توربین پلتون، یک یا چند جت آزاد دارد که آب را به یک فضای هوادهی تخلیه می­‌کند و بر تیغه‌­های رانر تاثیر می­‌گذارد. در این مدل به لوله­‌های درفت نیاز نیست زیرا رانر باید در بالای حداکثر دم آب قرار داشته باشد. یک توربین جریان متقاطع از یک نازل کشیده با مقطع مستطیل شکل در برابر پره­‌های منحنی روی رانر استوانه‌­ای تشکیل شده است. در این نوع آب دوبار از طریق پره‌­ها عبور می­‌کند. گذرگاه اول زمانی است که آب از بیرون به تیغه­‌ها جریان می­‌یابد. مرحله دوم از داخل به عقب است.



انواع توربین آبی


ملاحظات تعمیر و نگهداری توربین­ های آبی

بخش فنی تعمیر و نگهداری توربین ­های آبی به نسبت همتایان خود با پیچیدگی­‌های بیشتری همراه است. برای انجام هر چه بهتر تعمیر و نگهداری توربین­ های آبی باید توجه ویژه‌­ای به هریک از تیپ­‌های خرابی کرد. خرابی این نوع توربین در سه بخش زیر قابل دسته ­بندی است:



به عنوان نکته آخر در تعمیر و نگهداری توربین­ های آبی، خرابی ناشی از فرآیند کاویتاسیون در این نوع توربین مطرح است. این پدیده زمانی رخ می‌­دهد که در یک سیستم هیدرولیکی افت فشار در حالتی که فشار سیال به فشار بخار نزدیک شود، اتفاق بیفتد. در این لحظه سیال شروع به جوشش می­‌کند و حباب­‌های بخار در آن ایجاد می‌­شود. این فرآیند می­‌تواند به ایجاد فشار مضاعف منجر شود و به سیستم آسیب بزند. لذا لحاظ کردن این پدیده در فرآیند تعمیر و نگهداری توربین آبی و انجام اقدامات پیشگیرانه از اهمیت به سزایی برخوردار است. در صورت بی ­توجهی به این امر خسارات زیادی به توربین وارد می­‌شود.



خرابی ناشی از پدیده کاویتاسیون در توربین فرانسیس


تولیدکنندگان برتر توربین ­ها

آشنایی با تولیدکنندگان شناخته شده تجهیزات صنعتی مثل توربین­ ها می‌­تواند در تحقق صحیح پروسه تعمیر و نگهداری توربین ­ها و سایر تجهیزات کمک کننده باشد. چرا که بخشی از تعمیر و نگهداری توربین ­ها با تامین قطعات همراه است. در بین سازندگان توربین­ ها نام‌های Gbmh، MHPS، BOA  groupe ، BORSIG ، Ansaldo energia،  AEG، Allison Engineو Alstom به چشم می­‌خورد.


شرکت پمکو با یک دهه تجربه در زمینه مشاوره و اجرای پروژه‌های مدیریتی و استقرار سیستم­‌های مدیریت دارایی­ های فیزیکی آماده همراهی و همکاری با صنایع مختلف در زمینه نگهداری و تعمیرات انواع توربین ‌های صنعتی می‌باشد. در همین راستا در کنار انواع خدمات مشاوره‌­ مدیریت دارایی های فیزیکی  و خدمات آموزش مدیریت دارایی های فیزیکی آماده پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان محترم در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی مختلف هستیم. پرسنل اجرایی شرکت پمکو نه تنها در زمینه مهارت‌های فنی، بلکه در حوزه‌های مرتبط با سیستم‌های نگهداری و تعمیرات مبتنی بر نگرش مدیریت دارایی فیزیکی و خلق بیشترین ارزش از این دارایی ها، آموزش دیده و در پروژه‌های جاری این شرکت تجربه پیاده سازی کامل سیستم را بارها بدست آورده اند.


مطالب مرتبط

طراحی مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCD)
طراحی مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCD)
کتاب بهینه سازی نگهداشت و بهبود قابلیت اطمینان
کتاب بهینه سازی نگهداشت و بهبود قابلیت اطمینان
دوره آموزشی مدیریت هزینه چرخه عمر تجهیزات (lcc)
دوره آموزشی مدیریت هزینه چرخه عمر تجهیزات (lcc)