2.jpg
فوریه 11, 1403

<h2>دوره آموزشی سیستم‌های مدیریت اطلاعات دارایی‌های فیزیکی بر اساس IAM و ایزو 14224</h2>   <strong>زمان برگزاری:</strong> 26 و 27 اردیبهشت 1403 <strong>نحوه برگزاری:</strong> حضوری <strong>مدرس:</strong> مهندس رضا آزادگان <strong><a href="https://pamco.ir/wp-content/uploads/2024/04/MR.-Azadegan-1402.pdf">دانلود رزومه استاد</a></strong>   <h3>سرفصل‌های دوره</h3> <div class="msg-body w_AS mq_AS ix_AS H_Z1jxxvJ o_A" data-test-id="message-body"> <div id="yiv9667107085"> <div dir="ltr"> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش اول:</span></b><b></b></p> <p dir="RTL">آشنایی با مدیریت دارایی‌های فیزیکی؛</p> <p dir="RTL">آشنایی با استاندارد ISO 14224 و گروه مدیریت اطلاعات از سند IAM؛</p> <p dir="RTL">معرفی عمومی ISO 14224 شامل:</p> <p dir="RTL">- دامنه</p> <p dir="RTL">- پوشش تجهیزات</p> <p dir="RTL">- کاربران و ذی‌نفعان</p> <p dir="RTL">- مزایای مدیریت داده‌ها؛</p> <p dir="RTL">اصطلاحات و تعاریف کلیدی.</p> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: right;"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش دوم:</span></b><b></b></p> <p dir="RTL">قابلیت اطمینان و نگهداری داده‌ها و کیفیت؛</p> <p dir="RTL">مرز، طبقه‌بندی و توصیف و کاربرد داده‌ها؛</p> <p dir="RTL">طبقه‌بندی تجهیزات.</p> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: right;"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش سوم:</span></b></p> <p dir="RTL">داده‌های مرتبط با خرابی تجهیزات:</p> <p dir="RTL">- افت تولید</p> <p dir="RTL">- اتلاف وقت در حین عملیات</p> <p dir="RTL">- حوادث مرتبط با HSE</p> <p dir="RTL">دسته‌بندی داده‌ها؛</p> <p dir="RTL">تفاوت‌ها و شباهت‌ها در IAM و ایزو 14224؛</p> <p dir="RTL">کاربرد هر داده در هر ابزار مدیریت دارایی‌های فیزیکی.</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش چهارم:</span></b></p> <p dir="RTL">مفاهیم پایه قابلیت اطمینان و KPIها؛</p> <p dir="RTL">محاسبه پارامترهای قابلیت اطمینان و نگهداری؛</p> <p dir="RTL">نمونه‌هایی از پروژه‌های انجام شده در صنعت.</p> <p dir="RTL"></p> </div> </div> </div>

side-view-man-with-prosthesis-working-1280x837.jpg

رویداد نوروز ۱۴۰۳ با پمکو

دسامبر 28, 1402

855-560.jpg

مسیری ساده‌ برای تدوین استراتژی مدیریت دارایی‌های فیزیکی

دسامبر 8, 1402

855-560-1-1.jpg

برنامه استراتژیک مدیریت دارایی SAMP و برنامه مدیریت دارایی AMP

اکتبر 30, 1402

سند برنامه استراتژیک مدیریت دارایی‌ها (SAMP: Strategic Asset Management Plan) سندی است که رویکرد استراتژیک بلندمدت سازمان نسبت به دارایی‌­های فیزیکی را نشان می‌دهد و برنامه‌های مدیریت دارایی‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرند.

855-560.jpg

کمیته راهبری در پروژه‌های مدیریت تعمیرات اساسی

اکتبر 30, 1402

مدل تعالی مدیریت پروژه‌­های تعمیرات اساسی تام لناهان کمیته­‌های مختلفی را معرفی می کند، از جمله کمیته راهبری که نقش کلیدی در مدیریت پروژه‌های تعمیرات اساسی (بازگردانی) دارد. نقش این کمیته تعیین استراتژی بلندمدت تعمیرات اساسی است که در مدل تعالی تام لناهان به آن اشاره شده است.

1000-654.jpg

رهبری در مدیریت دارایی‌های فیزیکی

اکتبر 28, 1402

-دوره-آموزش-شاخص‌های-کلیدی-عملکرد-KPI-و-الگوبرداری-تجربیات-موفق-Benchmarking.jpg

دوره آموزشی شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI و الگوبرداری تجربیات موفق Benchmarking

آگوست 2, 1402

<h2><strong>دوره آموزشی شاخص‌های کلیدی عملکرد </strong><strong>KPI</strong><strong> و الگوبرداری تجربیات موفق </strong><strong>Benchmarking</strong></h2>   <strong>زمان برگزاری:</strong> 15 اسفند 1402 <strong>نحوه برگزاری:</strong> حضوری <strong>مدرس:</strong> مهندس امیر ملک نیازی <strong><a href="https://pamco.ir/wp-content/uploads/2023/10/Mr-Malekniazi-Resume.pdf">دانلود رزومه استاد</a></strong> <h3>سرفصل‌های دوره</h3> <strong><span lang="FA">سرفصل‌های بخش اول:</span></strong> تعریف مدیریت عملکرد و کاربردهای شاخص‌های کلیدی عملکرد؛ مقدمه ای بر اندازه گیری عملکرد؛ اهمیت اندازه گیری عملکرد؛ جایگاه اندازه گیری عملکرد (اندازه گیری عملکرد وظیفه ای و فرایندی)؛ سیر تکامل سیستم های اندازه گیری عملکرد؛ <strong><span lang="FA">سرفصل‌های بخش دوم:</span></strong> شاخص و ویژگی های آن؛ انواع شاخص ها؛ پیش نگر و پس نگر؛ عینی و ذهنی؛ کارایی و اثربخشی؛ شاخص های پیش نگر و پس نگر؛ شاخص های کلیدی نتیجه (KRI)؛ شاخص های نتیجه (RI)؛ شاخص های عملکرد (PI)؛ شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)؛ ویژگی های شاخص های کلیدی عملکرد؛ تفاوت های بین انواع شاخص ها؛ تعداد شاخص های مورد نیاز سازمان؛ اهمیت اندازه گیری به هنگام شاخص ها؛ گزارش دهی شاخص های اندازه گیری؛ روابط علی و معلولی بین شاخص ها؛ اشتباهات رایج در اندازه گیری عملکرد؛ شاخص های ناکارآمد؛ مراجع استاندارد شاخص های کلیدی عملکرد؛ استخراج شاخص ها از مدل مرجع SAP Solution؛ استخراج شاخص ها از مدل مرجع APQC؛ استخراج شاخص ها از مدل مرجع APICS؛ پایش و اندازه گیری در شناسنامه فرایند؛ گام های پیاده سازی پروژه KPI؛ <strong><span lang="FA">سرفصل‌های بخش سوم:</span></strong> اصول تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد؛ چه کسی مسئول اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد است؟ جمع‌آوری داده‌های مرتبط با شاخص‌های کلیدی عملکرد چگونه است؟ شاخص‌های کلیدی عملکرد در چه بازه‌های زمانی باید پایش شود؟ شناسنامۀ شاخص کلیدی عملکرد چیست؟ چگونه باید در برابر تغییرات شاخص واکنش نشان داد؟ اندازه‌گیری عملکرد برای سازمان نگهداری و تعمیرات؛ ایجاد و انتخاب شاخص‌های عملکردی و انواع KPI؛ معرفی شاخص‌های کلیدی عملکرد در نگهداری‌وتعمیرات؛ تهیۀ کارت امتیازی متوازن و داشبورد نگهداری‌وتعمیرات مؤثر؛ معرفی شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد نگهداری‌وتعمیرات در سطوح مختلف سازمان؛ نحوۀ تدوین و پیاده‌سازی سیستم جامع اندازه‌گیری عملکرد برای مدیریت نگهداری‌وتعمیرات.

-دوره-آموزشی-نظام-آراستگی-محیط-کار-در-سازمان-های-تجهیز-محور.jpg

دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار در سازمان های تجهیز محور

آگوست 2, 1402

<h2>دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار در سازمان های تجهیز محور</h2>   <strong>زمان برگزاری:</strong> 16 اسفند 1402 <strong>نحوه برگزاری:</strong> حضوری <strong>مدرس:</strong> مهندس امیر ملک نیازی <strong><a href="https://pamco.ir/wp-content/uploads/2023/10/Mr-Malekniazi-Resume.pdf">دانلود رزومه استاد</a></strong> <h3>سرفصل‌های دوره</h3> <strong><span lang="FA">سرفصل‌های بخش اول:</span></strong> <ul> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">آشنایی با نظام آراستگی 5S و تاریخچه آن؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">اهمیت نظام آراستگی 5S؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">ارتباط 5S و مفاهیم بهبود مستمر؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">اهداف و نتایج حاصل از اجرای 5S؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">شناخت تأثیر 5S در شاخص‌های بهره‌وری؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">معرفی 5S به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در کاهش هزینه‌ها و بهبود مستمر در سازمان؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">تشریح اصول 5S و چگونگی به کارگیری آن‌ها در سازمان؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpLast" dir="RTL"><span lang="FA">معرفی تصویری سازمان‌های پیشتاز ایرانی در اجرای 5S؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpFirst" dir="RTL"><span lang="FA">بررسی وضعیت چند شرکت موفق در اجرای 5S؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">مستندات نظام 5S و ارتباطش با سیستم مدیریت کیفیت؛</span></li> </ul> <strong><span lang="FA">سرفصل‌های بخش دوم:</span></strong> <ul> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">چگونگی ساماندهی کردن محیط کار؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">چگونگی تعیین مکان برای هر وسیله‌ای؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">چگونگی فرایند تمیزکاری محیط کار؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpMiddle" dir="RTL"><span lang="FA">استانداردسازی در محیط کار؛</span></li> <li class="yiv9538323622gmail-MsoListParagraphCxSpLast" dir="RTL"><span lang="FA">انظباط و ایجاد فرهنگ کاری در نظام آراستگی 5S؛</span></li> <li dir="RTL">معرفی سؤالات و چک لیست‌هایی برای کنترل بهتر نظام آراستگی 5S در محیط کار؛</li> <li dir="RTL">تمرین و کار گروهی.</li> </ul>

-دوره-آموزشی-مدیریت-تدارکات-انبار،-قطعات-یدکی-و-کالای-فنی.jpg

دوره آموزشی مدیریت تدارکات انبار، قطعات یدکی و کالای فنی

جولای 30, 1402

<h2>دوره آموزشی مدیریت تدارکات انبار، قطعات یدکی و کالای فنی</h2>   <strong>زمان برگزاری:</strong> 1و 2 اسفند 1402 <strong>نحوه برگزاری:</strong> حضوری <strong>مدرس:</strong> مهندس امیر ملک نیازی <strong><a href="https://pamco.ir/wp-content/uploads/2023/10/Mr-Malekniazi-Resume.pdf">دانلود رزومه استاد</a></strong>   <h3>سرفصل‌های دوره</h3> <div class="msg-body w_AS mq_AS ix_AS H_Z1jxxvJ o_A" data-test-id="message-body"> <div id="yiv9667107085"> <div dir="ltr"> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش اول:</span></b></p> <p dir="RTL">اقدامات و الزامات قبل از مدیریت انبار و قطعات یدکی؛</p> <p dir="RTL">چرخه‌های معیوب در سازمان؛</p> <p dir="RTL">قطعه یدکی به عنوان دارایی فیزیکی؛</p> <p dir="RTL">انواع کالاها از لحاظ مصرف؛</p> <p dir="RTL">درختواره انواع قطعات یدکی؛</p> <p dir="RTL">ویژگی اقلام پرمصرف/کم مصرف؛</p> <p dir="RTL">اهداف برنامه‌ریزی اقلام پرمصرف/کم مصرف؛</p> <p dir="RTL">تفاوت‌های کم مصرف عادی و کم مصرف کلیدی؛</p> <p dir="RTL">ویژگی‌های اقلام مصرفی؛</p> <p dir="RTL">مدیریت مواد نگهداشت؛</p> <p dir="RTL">تاثیر قطعات یدکی برجریان مالی سازمان ؛</p> <p dir="RTL">چگونگی ارزیابی ریسک؛</p> <p dir="RTL">نظارت بر عملیات انبار؛</p> <p dir="RTL">طراحی انبار و روش‌های انبارش؛</p> <p dir="RTL">نحوه چیدمان انبار؛</p> <p dir="RTL">تکنولوژی‌های انبار.</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش دوم:</span></b></p> <p dir="RTL">تلاش بهینه در تعالی؛</p> <p dir="RTL">مدیریت اقلام پرمصرف؛</p> <p dir="RTL">توزیع نرمال؛</p> <p dir="RTL">کمیت‌های مهم موجودی انبار؛</p> <p dir="RTL">میزان استفاده (تقاضا - مصرف)؛</p> <p dir="RTL">مدیریت فرایند و ابزارهای BPM؛</p> <p dir="RTL">زمان انتظار؛</p> <p dir="RTL">محاسبه نقطه سفارش مجدد و حداقل موجودی؛</p> <p dir="RTL">انحراف معیار و واریانس؛</p> <p dir="RTL">دستاوردهای پروژه نقاط بهینه موجودی؛</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش سوم:</span></b></p> <p dir="RTL">تصمیم‌گیری دربارۀ نقطه سفارش مجدد؛</p> <p dir="RTL">سطح خدمات؛</p> <p dir="RTL">مقدار سفارش مجدد؛</p> <p dir="RTL">مقدار سفارش اقتصادی؛</p> <p dir="RTL">هزینه EOQ / سفارش دهی؛</p> <p dir="RTL">نرخ سرمایه راکد؛</p> <p dir="RTL">تأثیر تغییرات هزینه نگهداری، خرید، تخفیف بر EOQ؛</p> <p dir="RTL">اصلاح مقدار بهینه سفارش؛</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش چهارم:</span></b></p> <p dir="RTL">مدیریت اقلام کم مصرف؛</p> <p dir="RTL">عوامل مؤثر در تعیین موجودی اضافه کم مصرف‌ها؛</p> <p dir="RTL">روش آزمون حد نهایی؛</p> <p dir="RTL">روش تابع توزیع پواسون؛</p> <p dir="RTL">روش محاسبه ریسک و اقتصاد مهندسی.</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش پنجم:</span></b></p> <p dir="RTL">مدیریت قطعات یدکی تعمیرپذیر؛</p> <p dir="RTL">مدیریت قطعات یدکی مبتنی بر ریسک؛</p> <p dir="RTL">اکسل و مدیریت کالا؛</p> <p dir="RTL">معرفی نرم افزار SMS برای مدیریت بهینه قطعات یدکی.</p> </div> </div> </div>

-دوره-آموزشی-تحلیل-علل-ریشه‌ای.jpg

دوره آموزشی تحلیل علل ریشه‌ای

جولای 30, 1402

<h2>دوره آموزشی تحلیل علل ریشه ای (RCA)</h2>   <strong>زمان برگزاری:</strong> 26 و 27 دی 1402 <strong>نحوه برگزاری:</strong> حضوری <strong>مدرس:</strong> مهندس علی محسنی <strong><a href="https://pamco.ir/wp-content/uploads/2023/10/Mr-mohseni-Resume.pdf">دانلود رزومه استاد</a></strong>   <h3>سرفصل‌های دوره</h3> <div class="msg-body w_AS mq_AS ix_AS H_Z1jxxvJ o_A" data-test-id="message-body"> <div id="yiv9667107085"> <div dir="ltr"> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش اول:</span></b><b></b></p> <p dir="RTL">کلیات تحلیل علل ریشه‌‌ای:</p> <p dir="RTL">حل مسائل پیشامدمحور؛</p> <p dir="RTL">اصول علت و معلولی؛</p> <p dir="RTL">گام‌های اصلی در تحلیل موثر علل ریشه‌ای؛</p> <p dir="RTL">تدارک برای شروع تحلیل؛</p> <p dir="RTL">اولویت‌بندی مشکلات، ابزارها، نمونه‌ها؛</p> <p dir="RTL">تعریف معیار آستانه‌ای برای تحلیل و استفاده عملی؛</p> <p dir="RTL">اعضای گروه تحلیل و نکات کلیدی مرتبط؛</p> <p dir="RTL">بررسی شرایط عملیاتی مشکل، کاربردها و ملاحظات.</p> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: right;"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش دوم:</span></b><b></b></p> <p dir="RTL">تعریف مسأله:</p> <p dir="RTL">بایدها و نبایدها؛</p> <p dir="RTL">جست‌جو برای اثر اولیه؛</p> <p dir="RTL">پنج W و یک H؛</p> <p dir="RTL">تحلیل علت و معلولی مشکلات:</p> <p dir="RTL">تشکیل نمودار واقعیت، نکات کلیدی در شناسایی علل؛</p> <p dir="RTL">چگونگی برگزاری جلسات تحلیل علت و معلولی؛</p> <p dir="RTL">معیارهای ادامه یا توقف تحلیل؛</p> <p dir="RTL">جست‌جو برای اسناد و شواهد؛</p> <p dir="RTL">بهره‌گیری از تحلیل تغییرات و مشکلات گذشته.</p> <p class="yiv9667107085MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: right;"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش سوم:</span></b></p> <p dir="RTL">شناسایی راه حل‌های موثر:</p> <p dir="RTL">چگونگی برگزاری جلسات شتاسایی راه حل؛</p> <p dir="RTL">شناسایی راه حل‌ها مستقیم براساس حالات خرابی و انتخاب استراتژی معتبر نگهداری و تعمیرات؛</p> <p dir="RTL">شناسایی خلاقانه راه حل؛</p> <p dir="RTL">معیارهای کلیدی انتخاب راه حل‌های منتخب؛</p> <p dir="RTL">ابزارهای کمکی برای اولویت‌بندی راه حل‌ها.</p> <p dir="RTL"><b><span lang="FA">سرفصل‌های بخش چهارم:</span></b></p> <p dir="RTL">پیاده‌سازی و پیگیری راه حل‌های منتخب:</p> <p dir="RTL">تدوین برنامه اجرایی، تعیین نفرات؛</p> <p dir="RTL">چگونگی پیگیری و بازخورد از پیاده سازی؛</p> <p dir="RTL">ملاحظات کلیدی در گزارش تحلیل RCA؛</p> <p dir="RTL">جمع‌بندی دوره و ارائه نمونه‌های عملی.</p> </div> </div> </div>